Page 10 - Comunicare_în_Limba_Română
P. 10

Competenţe generale și competențe specifice



        1. Receptarea de mesaje orale în contexte de  3.  Receptarea  unei  varietăţi  de  mesaje  scrise,  în
        comunicare cunoscute                                  contexte de comunicare cunoscute
        1.1.  Identificarea  semnificaţiei  unui  mesaj  oral,  pe  3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu
        teme accesibile, rostit cu claritate                  litere de tipar sau de mână
        1.2.  Identificarea  unor  informaţii  variate  dintr-un  3.2.  Identificarea  mesajului  unui  scurt  text  care
        mesaj rostit cu claritate                             prezintă întâmplări, fenomene, evenimente familiare
        1.3.  Identificarea  unor  sunete,  silabe,  cuvinte  în  3.3.  Identificarea  semnificaţiei  unor  simboluri  din
        enunţuri rostite cu claritate                         universul familiar, care transmit mesaje simple
        1.4.  Exprimarea  interesului  pentru  receptarea  de  3.4. Exprimarea interesului pentru lectura unor texte
        mesaje orale, în contexte de comunicare cunoscute     simple, susţinute de suport imagistic
        2. Exprimarea de mesaje orale în diverse situaţii de   4.  Redactarea  de  mesaje  în  diverse  situaţii  de
        comunicare                                            comunicare
        2.1.  Formularea  unor  enunţuri  proprii  în  diverse   4.1. Scrierea literelor de mână
        situaţii de comunicare                               4.2.  Redactarea  unor  mesaje  scurte,  formate  din
        2.2.  Transmiterea  unor  informaţii  prin  intermediul   cuvinte scrise  cu litere de mână, folosind materiale
        mesajelor simple                                     diverse
        2.3.  Participarea  cu  interes  la  dialoguri  simple,  în   4.3.  Exprimarea  unor  idei  şi  sentimente  prin
        diferite contexte de comunicare                      intermediul      limbajelor    convenţionale      şi
        2.4. Exprimarea propriilor idei referitoare la contexte   neconvenţionale
        familiare, manifestând interes şi încredere în sine





                         Fișă de observare sistematică a activității și a comportamentului elevilor
                                                       (Model orientativ)



         Nr. crt.                Comportamentul elevului                    Întotdeauna    Uneori     Niciodată


            1.    A manifestat interes pentru tema unității de învățare.

            2.    A cerut ajutor/ explicații suplimentare la nevoie.


            3.    A realizat corect sarcinile de lucru.


            4.    A colaborat cu ceilalți colegi.


            5.    A găsit soluții inedite în realizarea sarcinilor de lucru.

            6.    A remediat problemele/ a depășit dificultățile ivite.







         8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15