Page 10 - Comunicare_în_Limba_Română
P. 10
Competenţe generale și competențe specifice
1. Receptarea de mesaje orale în contexte de 3. Receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, în
comunicare cunoscute contexte de comunicare cunoscute
1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj oral, pe 3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu
teme accesibile, rostit cu claritate litere de tipar sau de mână
1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un 3.2. Identificarea mesajului unui scurt text care
mesaj rostit cu claritate prezintă întâmplări, fenomene, evenimente familiare
1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în 3.3. Identificarea semnificaţiei unor simboluri din
enunţuri rostite cu claritate universul familiar, care transmit mesaje simple
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de 3.4. Exprimarea interesului pentru lectura unor texte
mesaje orale, în contexte de comunicare cunoscute simple, susţinute de suport imagistic
2. Exprimarea de mesaje orale în diverse situaţii de 4. Redactarea de mesaje în diverse situaţii de
comunicare comunicare
2.1. Formularea unor enunţuri proprii în diverse 4.1. Scrierea literelor de mână
situaţii de comunicare 4.2. Redactarea unor mesaje scurte, formate din
2.2. Transmiterea unor informaţii prin intermediul cuvinte scrise cu litere de mână, folosind materiale
mesajelor simple diverse
2.3. Participarea cu interes la dialoguri simple, în 4.3. Exprimarea unor idei şi sentimente prin
diferite contexte de comunicare intermediul limbajelor convenţionale şi
2.4. Exprimarea propriilor idei referitoare la contexte neconvenţionale
familiare, manifestând interes şi încredere în sine
Fișă de observare sistematică a activității și a comportamentului elevilor
(Model orientativ)
Nr. crt. Comportamentul elevului Întotdeauna Uneori Niciodată
1. A manifestat interes pentru tema unității de învățare.
2. A cerut ajutor/ explicații suplimentare la nevoie.
3. A realizat corect sarcinile de lucru.
4. A colaborat cu ceilalți colegi.
5. A găsit soluții inedite în realizarea sarcinilor de lucru.
6. A remediat problemele/ a depășit dificultățile ivite.
8